CELE
– budowanie nastroju tańca i zabawy
– utożsamianie się z bohaterem ulubionej bajki poprzez strój karnawałowy
– zintegrowanie się ze społecznością przedszkolną
-wykorzystanie różnych środków wyrazu w zabawie: taniec, gest, pantomima, ruch, rysowanie
Przebieg zabawy:
- Powitanie wszystkich gości przez Królową Śniegu.
- Zwiedzanie Zamku– dzieci wsiadają do „lodowego pociągu” i wyruszają tanecznym krokiem zwiedzać wszystkie zakamarki śniegowej twierdzy.
- Kto jest gościem Królowej?– prezentacja strojów przez dzieci, próba odgadnięcia bajkowej postaci
- Wszyscy są, witam was– dzieci tańczą w kole, w parach witając się ze sobą
- Bałwankowy taniec– dzieci w parach wchodzą do jednej szarfy i tańczą przytulone do siebie. Ta para, której szarfa upadnie na podłogę- kończy swój taniec.
- Wirowanie płatków śniegu– dzieci zamienione w śnieżynki kręcą się dookoła własnej osi i na przerwę w muzyce szukają ilustracji płatka identycznego ze wzorem, który mają na ubraniu.
- Korona Królowej Śniegu– dzieci w trakcie muzyki przekazują sobie koronę. Kto będzie trzymałkoronę w przerwie w muzyce- kończy zabawę.
- Strąć sople lodowe– Królowa Śniegu zaprasza do konkursu, w którym zadaniem dzieci jest strącić przy pomocy papierowej kuli śnieżnej jak najwięcej sopli (z foli aluminiowej) zaczepionych na sznurku.
- Taniec na krze lodowej– dzieci tańczą na papierowej krze, która staje się coraz mniejsza. Para, która wejdzie stopą na dywan- kończy swój taniec.
- Zimowe zgadywanki– Królowa Śniegu zadaje dzieciom zagadki związane z tematyką zimową.
- Hop-biały baloniku– dzieci w parach trzymają chusty i podrzucają baloniki, tak aby nie spadły na podłogę.
- Pary śnieżynek – zadaniem chętnych dzieci jest dobrać w pary jak najwięcej śnieżynek-wycinanek.
- Sanie Królowej Śniegu- dzieci jadą w parach „saniami”. Na sygnał Królowej Śniegu muszą „zaparkować” w wyznaczonym miejscu. Para, która nie zdąży musi kończyć zabawę.
- Wesołe bałwanki- chętne dzieci rysują bałwanka lub brakujące jego elementy z zamkniętymi oczami
- Ulubiony kolor Królowej- zabawa, w której królowa wymienia przedmioty. Jeśli dzieci usłyszą rzecz, która jest zawsze biała (mleko, płatek śniegu, sól) , dotykają koloru białego, jeśli nie- wskakują do kolorowej szarfy.
- Taniec z przeszkodami– Królowa Śniegu rozłożyła w rozsypce plastikowe butelki ( z białą pociętą bibułą). Wszyscy poruszają się w rytm muzyki między butelkami, starając się żadnej nie przewrócić.
- Niespodzianka dla Królowej Śniegu– dzieci w podziękowaniu za gościnność j malują dla niej na pamiątkę zimowy krajobraz.
Królowa Śniegu rozdaje każdemu dziecku nagrodę za uśmiech i wspaniałą, wspólną zabawę.
Dziękuje Wam wszystkim za wesołą zabawę,
W mojej krainie było wreszcie dużo śmiechu i radości,
Dlatego mam dla was upominkowe słodkości.
Pożegnalny taniec w Zamku Królowej Śniegu
Opracowała: Lidia Ilska