ARKUSZ DIAGNOSTYCZNY DZIECKA 5-6 LETNIEGO
…………………………………………………
IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA
SPRAWDZANA UMIEJĘTNOŚĆ |
2p | 1p | 0p | 2p | 1p | 0p |
Komunikowanie się |
||||||
Stara się mówić poprawnie | ||||||
W zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach | ||||||
Słucha opowiadań, baśni | ||||||
Układa krótkie zdania na określony temat | ||||||
Dzieli zdania na wyrazy | ||||||
Dzieli wyrazy na sylaby | ||||||
Wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej | ||||||
Rozumie sens informacji podanych w formie uproszczonych rysunków | ||||||
Potrafi uważnie patrzeć, zapamiętuje to, co jest przedstawione na obrazkach | ||||||
Potrafi określić kierunki, oraz miejsca na kartce papieru | ||||||
Dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo- ruchową | ||||||
UMIEJĘTNOIŚCI SPOŁECZNE, WSPÓŁDZIAŁANIE W GRUPIE |
||||||
Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby zrozumieć to, co mówią | ||||||
Grzecznie zwraca się do innych | ||||||
Przestrzega reguł obowiązujących w grupie | ||||||
Umie się przedstawić, podać swoje imię, nazwisko, adres zamieszkania | ||||||
Umie poprawnie umyć się i wytrzeć | ||||||
Właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków | ||||||
Samodzielnie rozbiera się i ubiera | ||||||
Dba o swoje rzeczy i nie naraża ich na zgubienie | ||||||
Wymienia imiona i nazwiska osób z najbliższej rodziny | ||||||
Zna nazwę miejscowości, w której mieszka |
Wie, że mieszka w Polsce, a stolicą Polski jest Warszawa | ||||||
Rozpoznaje godło i flagę państwową | ||||||
ROZUMIENIE I POSZANOWANIE PRZYRODY |
||||||
Wymienia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych | ||||||
Zna warunki potrzebne do rozwoju zwierząt i wzrosty roślin | ||||||
Potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku | ||||||
Orientuje się w zasadach zdrowego żywienia | ||||||
Jest sprawne fizyczne, prawidłowo rzuca i chwyta piłkę, poprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne | ||||||
Uczestniczy w zajęciach ruchowych, zabawach i grach | ||||||
Potrafi zachować się w sytuacji zagrożenia | ||||||
Wie, gdzie może otrzymać pomoc | ||||||
Orientuje się bezpiecznym poruszaniu się po drogach | ||||||
Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku | ||||||
Wie, jak unikać niebezpieczeństw wynikających z pogody | ||||||
EDUKACJA MATEMATYCZNA, CZYNNOŚCI INTELEKTUALNE | ||||||
Liczy obiekty | ||||||
Wyznacza wynik dodawania i odejmowania na konkretach | ||||||
Ustala równoliczność dwóch zbiorów | ||||||
Posługuje się liczebnikami porządkowymi | ||||||
Rozróżnia stronę lewą i prawą | ||||||
Określa położenie przedmiotów względem siebie | ||||||
Wie, na czym polega pomiar długości i zna proste sposoby mierzenia- krokami, stopa za stopą | ||||||
Zna stałe następstwa czasowe- dzień i noc, pory roku, miesiące | ||||||
Grupuje obiekty i klasyfikuje je | ||||||
Łączy przyczynę ze skutkiem i przewiduje, co może się zdarzyć | ||||||
WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ |
||||||
Właściwie zachowuje się na uroczystościach, w kinie, teatrze | ||||||
Bierze udział w zabawach parateatralnych | ||||||
Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru | ||||||
Dostrzega zmianę dynamiki, tempa i wysokości dźwięku | ||||||
W skupieniu słucha muzyki, w tym także poważnej | ||||||
Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych przy użyciu elementarnych środków wyrazu- kształt, barwa, w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych |
Prawidłowo posługuje się nożyczkami |