Jesteś tutaj: Start » Przyroda, ekologia, pory roku, zdrowie, poznawanie świata


Scenariusz zajęć w grupie 4 – latków

„Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć”

 

Opracowała : Sylwia Kustosz, Przedszkole Nr 33 w Lublinie.

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. Nauczyciel przynosi do sali woreczek. Dzieci z zamkniętymi oczami

odgadują, co jest schowane w środku – pasta, szczotka, kubek.

 

 

2.  Prezentacja wiersza z użyciem pacynek – Lwa oraz tygryska.

 

Sylwia Kustosz „Niesforny Tygrysek”

 

W dalekiej dżungli, wśród gęstych drzew

było królestwo, a królem był Lew.

Od poniedziałku aż do niedzieli

król dbał, by wszyscy zdrowe zęby mieli.

Zwierzęta króla swojego słuchały,

dwa razy dziennie zęby szczotkowały.

Kły mieszkańców dżungli były śnieżnobiałe,

o zęby tylko nie dbało tygrysiątko małe.

- Szkoda mi czasu, wolę figlować,

niż dwa razy dziennie swe zęby szczotkować.

Szczoteczka, pasta – to jakieś głupoty,

ja na to wszystko nie mam ochoty.

Król Lew go błagał – myj zęby tygrysie,

a on wciąż odpowiadał – Nie, nie chce mi się.

- A on się zapierał – ja nie chcę, nie muszę,

szczoteczki i pasty przenigdy nie ruszę.

Czy po śniadaniu, czy po kolacji,

zamiast mycia zębów, mam mnóstwo atrakcji.

Zwierzęta ręce załamywały –

Co też to wyczynia nasz tygrysek mały?

Nie skutkowały zwierząt rady,

jadł przed snem tygrysek tabliczkę czekolady,

a potem prosto – hop do łóżeczka.

Nie w głowie mu była pasta i szczoteczka.

Król Lew ostrzegał : Posłuchaj mój mały,

będą Cie w końcu ząbki bolały,

kłopot wielki będziesz miał,

jeśli o zęby nie będziesz dbał.

A tygrysek – figlarz, tylko na to czeka,

przed szczoteczką i pastą w podskokach ucieka.

Martwiły się zwierzęta wszystkie –

I co teraz będzie z naszym tygryskiem?

A tygrysek dalej nie martwi się wcale:

- Bez pasty i szczotki jest mi doskonale!

I nie wiadomo ile by to wszystko trwało,

gdyby dnia pewnego nieszczęście się nie stało.

Wstał rano Tygrysek – ajj, wrr, coś mnie boli.

Stanął więc przed lustrem, otworzył usta powoli,

wszystkie swoje kły wyszczerzył,

patrzy i oczom swym nie uwierzył!

W każdym zębie – aż mu ścierpła skóra-

W każdym jednym zębie dziura.

Krzyczy Tygrysek – Gwałtu, rety!

I do dentysty musiał pójść niestety.

I każdy z was już teraz wie,

że dbać należy o ząbki swe!

 

- rozmowa o treści wiersza.

 

 

 

4. Historyjka obrazkowa – Adam myje zęby.

 

Nauczyciel opowiada, jakie czynności wykonujemy po kolei myjąc zęby i pokazuje odpowiednie obrazki.

 

 

  1. Nalewa wodę do kubeczka.
  2. Odkręca pastę do zębów.
  3. Wyciska troszkę pasty na szczoteczkę.
  4. Zakręca pastę.
  5. Szczotkuje zęby.
  6. Płucze zęby wodą z kubeczka.
  7. Płucze szczoteczkę.
  8. Wylewa wodę z kubeczka.
  9. Wkłada do kubeczka pastę i szczoteczkę.

10. Wyciera ręce.

 

 

 

Następnie nakłada na rękę pacynkę – Tygryska i prosi dzieci, aby pokazały Tygryskowi, co robimy po kolei myjąc zęby.

 

 

 

5. Wręczenie dzieciom odznak – naklejki z pastą do zębów lub szczoteczką.

 

                                                      

 

 

 

6. „Zdrowe zęby” – Fasolki – zabawy ruchowe przy piosence. Dzieci łączą się w pary – szczoteczki z pastami i tańczą w rytm piosenki.

 

 

7. Praca plastyczna – wyklejanka – ząbek.

 

 

 

Inne publikacje autora:




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.


© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·