Jesteś tutaj: Start » Czytanie, pisanie, mowa, dodawanie, odejmowanie, rysowanie, muzyka


Celem zabaw jest:

  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności
  • rozpoznawanie i nazywanie kierunków w przestrzeni poczynając od siebie: jeden obok drugiego, nad, przed, wysoko, nisko, przed siebie
  • przeliczanie w zakresie 1-3

PRZEBIEG ZABAWY:

1. Rozłożone 2 węże „Dróżka”. Dzieci idą parami. Wspólna recytacja wiersza „Idą dzieci równą drogą, po kamykach iść nie mogą, po kamykach hop, hop, hop, do dołeczka skok”.

2. Rozłożone tunele. Teraz  przechodzimy tunelem do krainy zabawy. Wita was słoń i kaczuszka.
3. Po wyjściu z tunelu, każde dziecko otrzymuje niebieską kartkę. Siadamy jedno obok drugiego wzdłuż węża, jak to zrobiła maskotka myszka. a inne dzieci jedno obok drugiego.

4. Popatrz na kartkę jest niebieska, lekka, cienka, zrobiona z papieru.

5. Zabawy kartką papieru, nauczycielka demonstruje jak należy wykonać polecenie:

  • Potrząsając kartką usłyszymy szum wiatru. Cicho szumi wiatr. Gdy mocniej potrząsamy kartką słyszymy głośny szum wiatru.
  • Unosimy kartkę do góry, i opuszczamy, popatrzcie jak lekko spada z góry na dół. Tak jesienią spadają listki z drzew.
  • Kartka leży na dywanie. Uderzamy paluszkami o kartkę. Tak pada mały deszczyk. Uderzamy całą dłonią o kartkę, tak pada duży deszcz.
  • Nasze kartki zamieniają się w parasolki. Spacerujemy po sali z uniesiona do góry kartką.  Piosenka „Mam parasolkę”.
  • Teraz położymy kartki na dywanie, są to kałuże po których chodzimy. N-lka włącza  piosenkę „Zła pogoda” .
  • Bierzemy kartkę do ręki i robimy kulę. Podrzucamy do góry. Hop w górę i łapiemy chmurę.
  • A teraz wrzucamy kartkę do zaczarowanego koła.. Spójrz gdzie one się znajdują? Podejdź do obręczy i wrzuć.

6. Kto wrzuci kulę wsiada do pociągu, ustawiamy się jeden za drugim (przy piosence „Puf, puf, rusza pociąg…”).Jedziemy do krainy Misia Ptysia. Dzieci ustawiają się jeden za drugim i poruszają się po sali. Siadają na dywanie.

7. Maskotka misia wita dzieci: – dzień dobry dzieci!  – Miś śpiewa: hopsa, hopsa, fiku miku, fiku miku, trzy misie są w koszyku. Hop. Pokaż na paluszkach ile jest misiów w koszyku. Dzieci liczą: jeden, dwa, trzy.

  • Hopsa, hopsa, fiku miku, fiku miku.  Jeden miś się schował. Hop. (Wkładam do pudełka). Schowaj jeden paluszek. Pokaż na paluszkach ile misiów jest w koszyku.
  • Hopsa, hopsa, fiku miku, fiku miku. Ile misiów jest w koszyku? (chowam jednego misia).  Pokaż na paluszkach ile jest misiów w koszyku.
  • Hopsa, hopsa, fiku miku, fiku, miku. Kto nam powie dlaczego misiów nie ma w koszyku?? Gdzie poszyły misie? Swobodne wypowiedzi dzieci.

Teraz zapraszam do zabawy z misiami.

Inne publikacje autora:




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.


© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·