Jesteś tutaj: Start » Zajęcia otwarte dla rodziców


SCENARIUSZ DO ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW

Temat: „Wiosna wokół nas” – zajęcia z zastosowaniem kinezjologii edukacyjnej Dennisona.

Cele ogólne:

  • rozróżnianie cech charakterystycznych czterech pór roku;
  • rozróżnianie figury geometryczne;
  • znajomość liczenia w zakresie 6;

Cele szczegółowe:

  • zna cechy charakterystyczne wiosny;
  • rozróżnia podstawowe figury geometryczne;
  • potrafi liczyć w zakresie 6;
  • potrafi radośnie bawić się;

Metody:

  • czynna;

Formy:

  • grupowa;
  • zbiorowa;
  • indywidualna;

Środki dydaktyczne:

  • ilustracje przedstawiające cztery pory roku;
  • ilustracje związane z wiosną: żaba, bocian, motyl, kwiatek;
  • figury geometryczne;
  • balony w czterech kolorach: czerwony, żółty, niebieski, zielony;
  • brystol, kredki świecowe, kredy kolorowe;
  • kostka do gry;
  • płyta z nagraniem „Wiosny Vivaldiego”;
  • woda i kubeczki jednorazowe;

Przebieg zajęcia:

  1. Wspólne powitanie gości.
  2. Dzieci rzucają kostką i zdejmują z tablicy tyle figur geometrycznych, ile oczek wyrzucą. Rzucają kostką dotąd, aż odsłoni się cały obrazek. W trakcie zabawy nazywają figury geometryczne.
  3. Swobodne wypowiedzi na temat obrazków.
  4. Słuchamy zagadki:

Jaka pora roku ze snu budzi przyrodę,

bukiet kwiatów ma w rękach,

zieloną ma sukienkę,

lekko stąpa po trawie,

z motylkiem się bawi?

  1. Dzieci kładą się na dywanie i wykonują ruchy naprzemienne, naśladując jazdę na rowerze w rytm wiersza recytowanego przez nauczyciela wiersza:

Raz, dwa, trzy, cztery,

zapraszamy na rowery,

pięć, sześć, siedem, osiem,

kto dogoni nas na szosie,

dziewięć, no a potem dziesięć,

chcemy pierwsi być na mecie.

  1. Dzieci losują ilustracje przedstawiające zwiastuny wiosny: żabka, motyl, bocian, kwiatek.
  2. Wiosna obdarza dzieci tęczowymi kroplami deszczu – kolorowymi balonami. Dzieci łapią je przy muzyce „Wiosna Vivaldiego”.
  3. Dzieci odpoczywają, naśladują odgłosy:
  • pada deszcz – uderzamy palcami w balon cicho i lekko;
  • coraz mocniej pada deszcz – mocno uderzamy w balon;
  • wieje wiatr – pocieramy palcami o balon;
  • ćwiczenie oddechowe – dmuchamy na balon;
  1. W krainie kolorowych balonów, dobieramy się w grupy i rysujemy „Wiosenny obrazek”. Towarzyszy nam muzyka relaksacyjna.

10. Omówienie prac i podziękowanie za wspólną zabawę.

 

Barbara Szczepanik

P. S nr 4 Trzebinia

Inne publikacje autora:




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.


© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·