Walentynki w przedszkolu

WALENTYNKI W NASZYM PRZEDSZKOLU

scenariusz imprezy integracyjnej dla grup w naszym przedszkolu

Miejskie Przedszkole nr 7 w Knurowie

Prowadzące: mgr Gabriela Cieślik, mgr Regina Powiecka

Treści programowe :

  • kształtowanie umiejętności społecznych dzieci : porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w sytuacjach zadaniowych (1.3)
  • wspomaganie rozwoju mowy (3.3)
  • wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosuje w poznawaniu siebie i swojego otoczenia (4.1)
  • wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec (8.1)
  • wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne (9.1)

Cele ogólne :

–     kultywowanie tradycji walentynkowej;
–     zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom ( kolegom, koleżankom, rodzicom i bliskim)
–     nawiązywanie  kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw;
–     rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej.

Cele operacyjne:

–   zna tradycje Walentynkowe, oraz wie co to jest Walentynka;
–  potrafi rozpoznać swoje uczucia i dostrzega je u innych;
–  umie wyrazić swoje uczucia;
–  potrafi współpracować z rówieśnikami;
–  komunikuje się w grupie za pomocą słów, mimiki i gestów.

Metody :

czynna – zadań stawianych do wykonania;
słowna – rozmowa, objaśnienia, instrukcje;
oglądowa – pokaz, obserwacja.

Formy :

zbiorowa, praca w małych zespołach.

Pomoce :

ciekawostki n/t  dnia św. Walentego, szablony serduszek walentynkowych wyciętych z brystolu, płyty i kasety z nagranymi piosenkami, zagadki bajkowe, puzzle bajkowe, materiały potrzebne do prac plastycznych, upominki dla każdego dziecka.

Przebieg:

  1. Powitanie piosenką ,, Czy gruby, czy chudy…”.
  2. Wysłuchanie wiersza ,,Walentynki”.

W dniu świętego Walentego
nic nie może dziać się złego,
nikt nie może się dziś złościć,
bo dziś nadszedł dzień miłości…
Mamy dzisiaj Walentynki
święto chłopca i dziewczynki.
Takich co to się kochają
no i sobie też ufają.
Nawet słoniki porcelanowe
kotki, żyrafy całe pluszowe,
dziś wysyłają swe Walentynki…
Ja wrzucam moją do Twojej skrzynki
śląc w niej całusy takie gorące,
jakby wyssało je całe słońce !
Złap je i spróbuj domyślić się,
kto tak szalenie pokochał Cię ?

  1. Pogadanka n/t  zwyczaju walentynkowego, historii i tradycji obchodzenia ,,Dnia św. Walentego’’ –patrona zakochanych, w którym to dniu ludzie wysyłają do ukochanych ,,walentynki”- czyli wierszyki, wyznania czy drobne upominki; rozmowa n/t  okazywania miłości osobom (komu i w jaki sposób?)
  • Kogo kochamy ?
  • Jak okazujemy miłość ?
  1. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem serca przy piosence ,, Mam serduszko” (na melodię piosenki ,,Mam chusteczkę”).

Mam serduszko, wielkie serce,
spójrz jakie czerwone.
Kogo kocham, kogo lubię,
rzucę w jego stronę.
Ciebie kocham, Ciebie lubię
Ciebie pocałuję.
A czerwone dziś serduszko
Tobie podaruję !
Dana moja dana,
Moja ukochana.(2 x)

  1. Konkursy ODSZUKAJ DRUGIEJ POŁÓWKI

– Na dywanie nauczycielka rozkłada połówki serc (serca są różnej wielkości i poprzecinane w różny sposób). Zadaniem dzieci jest dopasować serca tak, żeby pasowały do siebie.

  1. Zagadki KTO KOGO KOCHA ? KTO KOGO LUBI ?
  • Jak nazywa się bajka, w której występuje braciszek i siostrzyczka, którzy zgubili się w lesie i trafili do chatki Baby Jagi ?
  • Kto obudził Królewnę Śnieżkę ?
  • W jaki sposób Kopciuszek został Królewną ?
  • Kto jest ukochaną Shreka ?
  • Kto ożenił się z Calineczką ?
  • Wymień przyjaciół Kubusia Puchatka ?
  1. Puzzle ZAKOCHANE PARY I PRZYJACIELE

– Układanie w parach puzzli do rozwiązanych zagadek i naklejanie ich na przygotowane kartony.

  1. Zabawa przy piosence ,,Nie chcę Cię znać?”-naśladowanie ruchem treści piosenki.
  2. Ozdabianie Walentynek wg pomysłów i inwencji dzieci z wykorzystaniem przygotowanych materiałów plastycznych-praca w zespołach kilku osobowych. W tym czasie pozostałe dzieci bawią się z serduszkiem przy piosence,, Mam serduszko”.
  3. Oglądanie wykonanych prac oraz tych, które dzieci wykonały na konkurs: ,,Kocha, lubi, szanujeMiłość niejedno ma imię” .Wręczenie dzieciom biorącym udział w konkursie dyplomów i drobnych upominków.
  4. Podziękowanie wszystkim dzieciom za udział w dzisiejszych zabawach i zachęcenie do wykonania Walentynek dla swoich bliskich po powrocie do sal.



Dodaj komentarz