Jesteś tutaj: Start » Przyroda, ekologia, pory roku, zdrowie, poznawanie świata


Cele:

poznawczy:

- przypomnienie nazw owoców;

- zapoznanie dzieci z pojęciem witamin – co dają, gdzie się znajdują;

 

kształcący:

- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej;

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania;

- kształtowanie poczucia rytmu;

 

wychowawczy:

- wdrażanie do dbania o własne zdrowie;

- zachęcanie do zdrowego odżywiania się;

 

Metody:

- inscenizacja, pogadanka, pokaz.

 

Formy pracy:

- indywidualna, zbiorowa

 

Środki dydaktyczne:

-sylwety z bohaterami inscenizacji, płyta cd, kosz z owocami i innymi produktami(słodycze, chipsy), kartki, kredki, brystol/ papier pakowy;

 

1. Powitanie.

2. Przedstawienie bohatera – Doktora Zdrówko.

3. Krótka inscenizacja z sylwetami „Doktor zdrówko i Wesoła Witaminka” – autorstwo własne.

Spójrzcie, spójrzcie ktoś przybywa,

Doktor Zdrówko się nazywa!

 

- Witam wszystkie grzeczne dzieci

czas nam dzisiaj zdrowo zleci,

ja o zdrowie wasze dbam,

ale nie zupełnie  sam.

 

- Radosna niech będzie już każda minka,

bo oto przed wami Wesoła Witaminka!

 

- Wesoła Witaminka, to właśnie ja,

kto je owoce, na pewno mnie zna,

bo spotkać mnie można w jabłku, w bananie,

dojrzałe pomarańcze – to moje mieszkanie,

gruszki, ananasy, truskawki, brzoskwinki  

w nich mieszkają także Wesołe Witaminki.

Jesteśmy Wam potrzebne, byście byli zdrowi,

a teraz głos oddaję Panu Doktorowi.

 

- W owocach witamin kryje się wiele,

więc codziennie jedzcie owoce przyjaciele!

A jeśli jeszcze nie wiesz kolego,

zaraz powiem Ci dlaczego:

by mieć siłę się uczyć, bawić i figlować,

by nie kaszleć, nie kichać, nigdy nie chorować,

by mieć zdrowe brzuszki, by głowa nie bolała

o to Wesoła Witaminka będzie zawsze dbała,

By zdrowiem tryskały wasze buzie

pamiętajcie też o czereśniach i o arbuzie,

by mieć dobry słuch, by mieć dobry wzrok,

owoce należy jeść przez caały rok!

więc wiesz już Ty i wiem to ja

owoce jeść trzeba każdego dnia!

Więc kiedy jeść będziecie jabłka, lub brzoskwinki,

uśmiechnijcie się szeroko do Wesołej Witaminki,

a teraz owoce powiedzą słowo:

 

jedzcie nas dzieci, by rosnąć zdrowo!

Czy jeść owoce dzieci będziecie?

Czy mi to teraz obiecujecie?

4. Rozmowa na temat inscenizacji :

 

- kto był bohaterem ?

- po co nam witaminy?

- gdzie znajdują się witaminy?

- jakie pamiętasz owoce?

- jakie jeszcze znasz owoce?

 

5. Segregowanie produktów na zawierające witaminy i nie zawierające witamin.

6. Podsumowanie zajęć.

7. Swobodna ekspresja ruchowa do piosenki „Witaminki”.

8.Praca plastyczna – Moje ulubione owoce.

Inne publikacje autora:




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.


© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·