Jesteś tutaj: Start » Zajęcia otwarte dla rodziców


1.Grupa wiekowa: 5 latki

2. Osoba prowadząca: Konieczna Bożena ;

nauczyciel Samorządowego Przedszkola Nr 2 w Szubinie

3.Cel główny:

  • tworzenie sytuacji doskonalących mowę, zdolność kojarzenia, skupienia uwagi
  • umożliwienie dziecku dokonywania wyborów i przeżywania pozytywnych efektów działań

4.Cele operacyjne:

Dziecko:

  • potrafi wskazać, co jest niezgodne z treścią bajki
  • wyciąga wnioski, udziela przemyślanych odpowiedzi,
  • współpracuje  w grupie,
  • czerpie radość ze wspólnej zabawy,
  • przyporządkuje obrazki do odpowiedniej ilustracji
  • doskonali umiejętność wypowiadania się poprzez słowo

5.Metody pracy: praktycznego działania,  podająca, problemowa
6.Środki wspomagające : , fragmenty bajek, ilustracje postaci z bajek, nagrania muzyczne, kolorowa kostka, obręcze, ilustracje bajek,

Przebieg

1. Zabawa z kostką „Jaka to bajka? – odgadywanie tytułu bajki podstawie na odkrywanych obrazków;   W obręczach znajdują się ilustracje  bajek (Czerwony Kapturek, Kot w butach, Kopciuszek, Królewna Śnieżka) przykryte kartami  odpowiadającymi barwom (czerwony, zielony, niebieski, żółty)

  • Chętne  dziecko rzuca kostką, wypada kolor np. czerwony, wówczas odkrywa jeden element przykrytej  bajki w/w kolorze, i próbuje podać jej tytuł, zabawa toczy się tak długo aż podane zostaną wszystkie tytuły bajek

2. Prawda czy fałsz? – dzieci słuchają fragmentów bajek, wskazują, co jest niezgodne z treścią bajki,

  • Książe po balu postanowił wyruszyć w świat w poszukiwaniu pięknej księżniczki. Dotarł do domu w którym mieszkał Kopciuszek. Zaczął mierzyć pantofelek, który, o dziwo, pasował jak ulał na stopy wszystkich sióstr. Oo.…- zawołał Książę.
  • Do chatki weszła mała dziewczynka w zielonej czapeczce, imieniem Czerwony Kapturek. Rozglądała się do dokoła. Zbliżyła się do łóżka. Otworzyła szeroko usta połknęła smacznie śpiącego wilka.
  • Dawno temu żył młynarz , miał 3 synów, najmłodszemu pozostawił w spadku młyn i osła. – To ci dopiero majątek! – westchnął syn, ale odebrał spadek i  wyruszył wraz z osłem w świat.!
  • Królewna Śnieżka długo wędrowała po lesie aż dotarła do niewielkiej chatki. Weszła do niej, chatka była pusta. Postanowiła odpocząć . Po niedługim czasie krasnale powrócili po ciężkiej pracy w lesie do domu. Ujrzeli dziewczynkę i kazali jej opuścić dom.

5.Zabawa inscenizowana „Krasnal” sł. i muz. K.Komińska („Śpiewające brzdące 1”)





Krasnoludek, krasnal –mały skrzat,     – dzieci maszerują po kole

to przyjaciel dobry jest i brat.

Pod krzaczkami w lesie chowa się           – dzieci kucają i imitują rękoma czapeczki

krasnali

i pomoże, gdy potrzeba jest.                      – dzieci maszerują po kole

Ref.:

Krasnal, krasnal ładnie bawi się,               – dzieci nadal maszerują po kole

krasnal, krasnal zawsze wszystko zje.     – dzieci naśladują, że jedzą

Krasnal, krasnal zawsze uśmiech ma,      – dzieci rysują „ręką” uśmiech na buzi

więc krasnalem jestem ja.                             – wskazują palcem na siebie

Zawsze wszystko bardzo czyste ma,

o porządek co dzień pięknie dba.               – dzieci obracają się w kółkach zrobionych z par

Z kolegami ładnie bawi się,

bić nie wolno, o tym dobrze wie.

Ref.:

Krasnal, krasnal ładnie bawi się,              – dzieci nadal maszerują po kole

krasnal, krasnal zawsze wszystko zje.    – dzieci naśladują, że jedzą

Krasnal, krasnal zawsze uśmiech ma,     – dzieci rysują „ręką” uśmiech na buzi

więc krasnalem jestem ja.                           – wskazują palcem na siebie

3. Odczytanie listu od królowej bajek.

  • Witam was przedszkolaki, jestem zakłopotana. Otóż pewnego dnia zabrałam się za porządki w moim królestwie baśni ,nagle wbiegł  wiatr psotnik, zrobił wielkie zamieszanie, poprzestawiał książeczki i uciekł   na siódmą górę , za siódmą rzekę. Zwracam się więc do was z prośbą , pomóżcie mi w pracach.

4. Podział dzieci na 4 zespoły; każdy zespół ma za zadanie wybrać z pośród        z pośród kilku obrazków tylko elementy pasujące do otrzymanej ilustracji bajki

  • Zespół I   – bajka „Czerwony Kapturek” (koszyk, wilk, gajowy, dom         w lesie)
  • Zespól II – bajka „Kopciuszek” (pantofelek, kareta, wróżka, sala balowa
  • Zespół III – bajka „Królewna Śnieżka” (krasnale, lusterko, jabłko, królewicz)
  • Zespół IV – bajka „Kot  w butach” (młodzieniec, kot, byty, młyn

5. Do którego bohatera chciałbyś się upodobnić – dlaczego?- dziecko wypowiada się  uzasadniając wybór wybranej postaci.

 

Inne publikacje autora:

To nie to czego potrzebujesz? Skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj naszą stronę:
Twoja wyszukiwarka

forum dyskusyjne dla nauczycieli

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.

© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·