Jesteś tutaj: Start » Przyroda, ekologia, pory roku, zdrowie, poznawanie świata


Cele:

- dzieci rozpoznają i nazywają zabytki i ciekawe miejsca Wrocławia na podstawie ilustracji
- odczytują proste wyrazy i zdania
- postępują zgodnie z poleceniami wytyczającymi działanie
- współdziałają w zespole
- znają herb Wrocławia

Środki wspomagające: ilustracje, napisy, kolorowe kółka, plansza z krzyżówką, materiały do pracy plastycznej, herb Wrocławia, nagranie muzyczne

PRZEBIEG:

1. Dzieci przechodzą przez tunel i losują kolor drużyny.

Powitanie kolejnych zespołów

Witamy zespół czerwonych ………….(brawa)
niebieskich ………….( brawa)
żółtych…………..(brawa)
zielonych ………….(brawa)

2. Pląs integracyjny pt. „A hej, a ho” (KLANZA)

Słońce świeci, deszczyk pada, ptak wesoło śpiewa
na spacery po Wrocławiu nas wszystkich zabiera.
A hej, a ho – zabawmy się w piosence
A hej, a ho – podajmy sobie ręce
A hej, a ho – zrobimy duże koło
A hej, a ho – zatańczymy wesoło

3. Rozwiązanie krzyżówki,

LEW 1) zwierzę w herbie Wrocławia
RATUSZ 2) zabytek w centrum Rynku
ODRA 3) największa rzeka w naszym mieście
BOTANICZNY 4) znany ogród we Wrocławiu
MAŁGOSIA 5) obok Jasia w Rynku
KATEDRA 6) zabytek na Ostrowie Tumskim
WIDOK 7) z wieży roztacza się piękny ….

4. Zabawa „Znamy zabytki naszego miasta”

W zespołach podzielonych wg kolorów dzieci dobierają podpisy do ilustracji przedstawiających zabytki i inne znane miejsca we Wrocławiu. Każdy zespół dostaje podpisy i umieszcza je pod właściwą ilustracją,

5. Zabawa ruchowa „Gdzie są te zabytki?” – dzieci spacerują po dywanie, na przerwę w muzyce gromadzą się przy określonym napisie: RATUSZ, RYNEK, ZOO, IGLICA, KAMIENICZKA, MUZEUM, MOST.

6. Zabawa „Jakie jest Twoje miasto?” – ćwiczenia językowe.

Dzieci próbują opisać swoje miasto, nie mogą to być przypadkowe określenia, lecz wyrazy rozpoczynające się kolejnymi literami z wyrazu Wrocław.

Przykład:

W – wielki R – radosny O – ogromny C – czysty Ł – ładny A – atrakcyjny W – wesoły

7. Zabawa „Każde miasto ma swój herb”- nauczycielka czyta opis herbu Wrocławia, a dzieci podnoszą do góry ten element, którego opis słyszą.

W ten sposób każde dziecko tworzy herb Wrocławia, po odpowiednim złożeniu przyklejają całość na papier i kolorują zgodnie z jego autentycznym wyglądem.

8. Stworzenie sytuacji sprzyjającej refleksji na temat zajęcia – wypowiedzi w kręgu nt. „Gdybym przez moment mógł być zabytkiem i cieszyć turystów,
chciałbym być ….”
Puszczenie iskierki poprzez krąg – naszą Małą Wrocławską Ojczyznę.

opracowała: Marzanna Ławrynowicz
nauczycielka
Przedszkole Nr 57 „Mały Książe”
we Wrocławiu

Inne publikacje autora:




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.


© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·