Jesteś tutaj: Start » Przyroda, ekologia, pory roku, zdrowie, poznawanie świata


Opracowała i prowadziła Renata Włodarska
Samorządowe Przedszkole nr 178 Kraków

Temat dnia: – LUSTRA

Temat globalny: – Bawmy się światłem

Cele ogólne:

– zapoznanie dzieci z historią wynalazku – lustro
– zapoznanie dzieci ze zjawiskami optycznymi: przedmioty matowe i błyszczące
– rozwijanie u dzieci umiejętności współdziałania w zespole
– doskonalenie dodawania w zakresie 6-ciu

Cele operacyjne:

Dziecko

– wypowiada się na konkretny temat
– ogląda przedmioty i dokonuje segregacji
– tańczy dostosowując ruch do tempa i rytmu muzyki
– manipuluje lustrami i odkrywa różne efekty
– bawi się lustrami i paskami z kropkami – odkrywa efekt odbicia i przbywania kropek

Pomoce:

– różne przedmioty matowe i błyszczące
– łyżki dla każdego
– lusterka dla każdego i paski kartonowe z kropkami
– obrazki z bajek “Bazyliszek”, “Królowa Śniegu”, “Królewna Śnieżka”
– gazeta “Pętliczek 8/94″

Metody:

– podająca, problemowa

Formy pracy:

– zbiorowa, indywidualna, zespołowa

Przebieg:

1. Zagadka “Bywa w ramkach lub bez ramy,
często w nim się przeglądamy,
ono zawsze powie szczerze
czy wyglądasz jak należy” (LUSTRO)





2. Bajki. Dzieci oglądają 3 obrazki z bajek- “Bazyliszek”, “Królowa Śniegu”, Królewna Śnieżka”.

– zastanawiają się jaki przedmiot /taki sam/ występuje w tych bajkach i ma ważne znaczenie /lustro/
– jakie właściwości miało każde lustro

3. Historia lustra. Przedstawienie dzieciom krótkiej historii lustra wg “Pętliczek 8/94″

4. Ciekawe efekty. Praca w 4 zespołach – dzieci dostają pudła z zestawem przedmiotów (tace, miski metalowe, miski plastikowe, przedmioty drewniane)

– dzieci oglądają i szukają swojego odbicia
– segregują na 2 zestawy:

1) te które odbijają światło (są błyszczące)
2) te które nie odbijają światła (są matowe)

5. Ciekawe łyżki. Dzieci oglądają swoje odbicie w łyżkach

(strona wypukła – pomniejsza obraz) , (strona wklęsła – odwraca obraz)

6. Zabawa przy muzyce “Taniec z łyżką”

7. Zabawa z lustrami. Dzieci stoją w półkolu – eksperymentują jak ułożyć lustro, aby zobaczyć:

1) co widać z tyłu
2) co widać z boku
3) swoje nogi i pantofle

8. Gra matematyczna z lustrami – wg koncepcji E. Gruszczyk-Kolczynskiej.

Dzieci współpracują w parach.
Wykorzystanie pasków kartonowych z kropeczkami.
Dzieci dodają figury z paska i odbite w lustrze. Porównują ilość .

 

Inne publikacje autora:

To nie to czego potrzebujesz? Skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj naszą stronę:
Twoja wyszukiwarka

forum dyskusyjne dla nauczycieli

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.

© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·