Scenariusz zajęć – Walentynki w przedszkolu

sercaScenariusz sytuacji edukacyjnej
Temat: Walentynki w przedszkolu.

Cele
• Dziecko wie co to jest Dzień Walentego
• zna tradycje związane z obchodami ,,Święta Zakochanych”
• Współpracuje w grupie
• Ozdabia serduszko wg własnego pomysłu
• Dobiera się parami, tańczy w parach
• Rozwiązuje zagadki dotyczące postaci z bajek

Metody pracy:
Czynne: zabawa, konkursy, taniec
Słowne: rozmowa, piosenki
Oglądowe: pokaz

Środki dydaktyczne: serduszka, balony, dekoracja sali, farby, kleje, kolorowy papier, kredki, pisaki, magnetofon, kaseta, płyta CD

Wprowadzenie
Sala pięknie przystrojona w czerwone serduszka. Nastrojowa muzyka. Nauczycielka wprowadza w nastrój zabawy.
N lk wyjaśnia dzieciom co oznacza „Dzień Walentego”
„…Dzień św. Walentego czyli popularnie tak zwane Walentynki są obchodzone
w naszym kraju od niedawna. Tradycja ta przybyła do nas około 10 lat temu, ale bardzo szybko przyjęła się w naszym kraju. Prawie każdy wie, że 14 dzień lutego to święto zakochanych….

Prowadząca dzieli wszystkie dzieci na cztery grupy i zaczyna zabawę.
1.Na stołach przygotowane są narysowane wielkie serca na kartonach. Zadaniem każdej grupy jest jak najładniejsze wykonanie walentynkowej kartki
( wystawa prac )
2.Tańce parami, chłopcy proszą dziewczynki do tańca…
3. Taniec z balonami – każda para otrzymuje balon od n – lki, dzieci trzymają balony plecami wygrywa ta para, której najdłużej da się utrzymać balon…
4. Konkurs wiedzy o zakochanych parach. Prowadząca zadaje pytania kolejnym parom:
1. Kto jest partnerem Schreka?
2. Jak nazywa się bajka w której występuje braciszek i siostrzyczka, którzy zgubili się w lesie?
3. Jak ma na imię ukochany Julii?
4. Kto ożenił się z Calineczka?
5. Jak ma na imię przyjaciółka Kaczora Donalda?
6. Kto szukał Kaja z bajki „Królowa Śniegu”?
7. Kto jest największym wrogiem Smerfów?
8. Jak ma na imię koleżanka Harego Pottera?
9. Kto pokochał Bestie?
10. Kto obudził Śpiąca Królewnę?
11. Kto jest partnerem Pszczółki Maji?
12. Kto uratował „Nemo”?
13. Jak ma na imię kolega Lolka?
14. Podaj imiona Teletubisiów?
15. W jaki sposób Kopciuszek został Królewną?
16. Podaj imię najlepszego przyjaciela Krecika?
17. Jak miał na imię brat Małgosi?
18. Kto opiekował się Królewną Śnieżką?
19. W kim kochają się wszystkie Smerfy?
20. Kto jest najlepszym przyjacielem Kubusia Puchatka?
21. Jak ma na imię koleżanka Bolka i Lolka?
5. Tańce i zabawy przy muzyce.

6. Dzieci dobierają się parami – bieg z orzechami owiniętymi pazłotkiem na łyżce, wygrywa dziecko które pierwsze dobiegnie do mety.

7. Losowanie imion. W workach są przygotowane losy, na których wypisane są imiona chłopców i dziewczynek. Chłopcy losują imiona dziewcząt, a dziewczęta chłopców. To imię, które zostało wylosowane to jest walentynka.

8. Dzieci dobierają się parami, tańczą w rytm puszczonej muzyki.

9. Dzieci losują z koszyka serca w różnych kolorach, naklejają sobie serduszka na bluzki, następnie dzieci tańczą w rytm puszczonej muzyki. Na pauzę w muzyce każdego dziecko musi znaleźć parę z takim samym kolorem serduszka.

10. Czytanie lub oglądanie bajki o zakochanej parze, bajki wybranej przez dzieci.




Dodaj komentarz