Jesteś tutaj: Start » Zajęcia otwarte dla rodziców


TEMAT: Portret misia.

CEL GŁÓWNY:

· poznanie historii pluszowego misia

· zapoznanie z techniką malowania na płótnie

CELE OPERACYJNE:

-         dziecko zna historię powstania pluszowego misia

-          zna znaczenie  terminu portret

-         potrafi odróżnić portret od innych obrazów(np. pejzażu)

-         potrafi wymienić przedmioty potrzebne malarzowi do wykonania dzieła: sztaluga, pędzle, płótno, paleta

-         wie do czego te przedmioty służą

-         potrafi namalować portret misia na płótnie

METODY:

-         słowna

-         percepcyjna

-         czynna

FORMY: indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: opowiadanie- „Historia Pluszowego Misia”, sztaluga, paleta, pędzle, farby, płótno, portrety, obrazy, ramki z płótnem do malowania, czasopisma „Wielcy malarze”

PRZEBIEG:

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć poprzez oglądanie maskotki misia. Opisywanie przez dzieci jego wyglądu. Zapoznanie z historią „Pluszowego Misia”- uważne słuchanie opowiadania nauczycielki.

2. Wprowadzanie nowego pojęcia: portret- wyjaśnienie jego znaczenia. Oglądanie portretów namalowanych przez malarzy w czasopismach „Wielcy malarze”, wyszukiwanie portretów. Odróżnianie portretów od innych obrazów.

Portret- obraz lub fotografia przedstawiająca osobę lub postać od pasa w górę, z uwzględnieniem jej charakterystycznych cech w wyglądzie a także charakteru

3. Oglądanie przedmiotów niezbędnych w pracy malarza (sztaluga, pędzle, płótno, paleta, farby). Szkicowanie i malowanie farbami porteru ulubionego misia. Dobieranie odpowiednich kolorów farb. Ogłoszenie konkursu na najładniejszy portret misia.

4. Prezentacja wytworów dzieci na holu przedszkola. Wyłonienie najładniejszych portretów przez dzieci i nauczycielki. Wręczenie nagród.

Opracowała: Iwona Paniczko

Inne publikacje autora:




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.


© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·