Jesteś tutaj: Start » Scenariusze uroczystości w przedszkolu


SCENARIUSZ Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA PLUSZOWEGO MISIA

 

Grupa docelowa : 3 – latki

Prowadząca : mgr Natalia Rakowska

Cele ogólne:

– propagowanie wśród dzieci uroczystości przedszkolnej

– rozwijanie umiejętności współpracy i dzielenia się z innymi

– kształtowanie u dzieci szacunku do zabawek

– rozwijanie umiejętności manualnych

 

Cele szczegółowe dziecko:

– zna podstawowe informacje dotyczące obchodów Światowego  Dnia Pluszowego Misia

– dzieli się zabawkami z innymi dziećmi

– uczestniczy we wspólnej zabawie

– wie, że zabawki należy szanować

– tworzy koronę według własnego pomysłu i podarowuje ją swojemu przyjacielowi

Metody pracy:

– aktywizująca

Formy pracy:

– zespołowa

– grupowa

– indywidualna

Środki dydaktyczne:

– misie przyniesione w tym dniu przez dzieci, wesoła  dworska muzyka, koła hula-hop, wycięte małej wielkości korony, cekiny, guziki, klej

 

 

I.Przebieg zajęć:

1.Powitanie przybyłych gości. Dzieci siedzą w półkolu. Wyznaczone przez nauczyciela  dziecko,  staje na  czerwonym dywaniku  ułożonym naprzeciwko i prezentuje swojego misia podając jego imię. Każdy gość nagradzany jest oklaskami.

  1. Nauczyciel pyta dzieci, czy wiedzą z jakiej okazji gościmy dziś u nas w przedszkolu takich wspaniałych gości. Wyjaśnia, że w Dniu Pluszowego Misia dzieci na całym świecie, przynoszą do przedszkola swojego ukochanego misia i bawią się z nim cały dzień. Każdy misiu ma dziś swoje urodziny.

3.„ Misiowy taniec” – zabawa integracyjna

Dzieci stoją w kole trzymając się za ręce, naprzemiennie razem z misiami. W rytm wesołej muzyki wykonując polecenia nauczyciela: idziemy w kole/ w jedną stronę / w drugą stronę/ do środka koła/ wracamy/ idziemy w kole/ kucamy/ wstajemy/ kucamy/ wstajemy/ kucamy/ kładziemy się na plecach/ siadamy/ przytulamy misia

  1. „Poznaj mojego przyjaciela” – zabawa rozwijająca umiejętność dzielenia się.

Dzieci chodzą w rytm muzyki, na przerwę,  wymieniają się swoim misiem mówiąc głośno jego imię.

  1. „ Czyj to miś” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

Dzieci układają misie na wyznaczonej linii, siadają naprzeciwko niej i kolejno próbują odgadnąć do kogo należy dany miś, oddając go właścicielowi                   ( pomijają swojego misia).

  1. „Misiowa matematyka”- zabawa rozwijająca umiejętność określania wielkości przedmiotów.

Dzieci mają do dyspozycji dwa koła hula-hop. Ich zadaniem jest posegregować misie według wielkości np. małe misie do czerwonego, duże do zielonego koła

  1. „ Królewski miś”- praca plastyczna

Dzieci dekorują małe korony dla swoich misiów według uznania

  1. Uroczystość ukoronowania pluszaków oraz wspólne zdjęcie pamiątkowe.
  2. Ewaluacja – dzieci, którym zajęcia się podobały machają rączkami w stronę nauczyciela . Podziękowanie za wspólne zajęcia

Autor : mgr Natalia Rakowska

 

 

 

Inne publikacje autora:

To nie to czego potrzebujesz? Skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj naszą stronę:
Twoja wyszukiwarka

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.

© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·