Jesteś tutaj: Start » Scenariusze uroczystości w przedszkolu


Cel:

– pogłębienie współpracy z rodzicami podczas uroczystości przedszkolnej, majówka z mamą i tatą – kształtowanie pożądanych postaw społecznych,
– wyrażanie szacunku i miłości dla rodziców, montaż literacko – muzyczny,
– kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole, (konkursy, wspólne tańce),

Cele operacyjne; dziecko:

– potrafi uczestniczyć w zabawach z rodzicami,
– rozbudzi wrażliwość na obecność innych, rozbudzi poczucie bezpieczeństwa i zaufania, rozwinie aktywność twórczą,
– weźmie udział w zabawach i konkursach z elementami współzawodnictwa,
– podejmuje samodzielne decyzje.

I. Spotkanie z mamą i tatą w przedszkolu.
II. Zaprezentowanie wierszy i piosenek o mamie i tacie.
III. Wspólne zabawy i konkursy.

1. Zabawa „Rozpoznawanie przez mamy po dotyku swojego dziecka”. Mama, która ma zasłonięte chustą oczy, ma rozpoznać spośród kilkoro dzieci swoje dziecko. Dzieci stoją nieruchomo i nic nie mówią.

2. Zabawa „Portret dziecka”. Tatusiowie stoją przy sztalugach z kartkami i kredkami, muszą narysować portret swojego dziecka. Dzieci pozują swoim tatom. Dzieci pozują swoim tatom. Tatusiowie muszą zaznaczyć kolor oczu, włosów, oraz mimikę swojej pociechy.

3. Taniec pt. „Szła dzieweczka” – aktywizacja ruchowa całego ciała stymulowana muzyką. Dzieci uczą rodziców ruchów, jakie trzeba wykonać w czasie słów i melodii piosenki.

4. Zabawa „Piramida” – rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole „mama – dziecko”. Mamy muszą ułożyć z klocków piramidy. Klocki podaje dziecko, mama ustawia je . Który zespół szybciej ułoży ten wygrywa.

5. Zabawa „Obieranie jabłek”. Tatusiowie obierają jabłka na czas – kto szybciej ale i dokładniej obierze jabłko ten wygrywa. W nagrodę może zjeść jabłko.

6. Taniec „Uli, Uli, Janko” – nauka starej zabawy, którą na pewno znają rodzice i polega ona na pokazywaniu przez wybrane dziecko (poźniej rodziców) gestów, które wykonuje się podczas klękania, chwytania za boczki, czesania, mycia itd.





7. Zabawa „Rozpoznawanie po smaku” – kształcenie umiejętności określania i nazywania doznań smakowych. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej dziecka. Dziecko karmi mamę przygotowanymi smakołykami, warzywami i owocami. Mama ma zasłonięte oczy, po smaku musi rozpoznać, co zjadła np. marchew, jabłko, szczypiorek, rzodkiew, paprykę itd.

8. Zabawa „Wyścigi” – rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności współdziałania w zespole „dziecko – tatuś”. Tatusiowie z dziećmi biorą udział w wyścigach, kto szybciej dobiegnie do mety. Tata i dziecko dla utrudnienia trzymają się za szatę.

9. Taniec „Wesoły marsz” przy muzyce „pedagogika zabawy” – wyczuwanie własnego ciała poprzez unoszenie jednej i drugiej ręki, nogi, kolana itd. Dodajemy nowe ruchy powtarzając wcześniejsze.

10. Zabawa „Puzzle” – rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz pamięci odtwórczej. 3 zestawy puzzli po 2 takie same. Dziecko z mamą układa „osobno” taki sam obrazek. Kto szybciej ułoży puzzle.

11. Taniec „Deszczyk” przy muzyce „pedagogika zabawy”:

– pada deszcz – ręce w górę opuszczamy ruszając palcami,
– wieje wiatr – kołysanie rąk na boki,
– burza i grzmot – klaśnięcie i przytup,
– tęcza – malujemy rozkładając ręce na boki.

12. Zabawa „Cierpliwe ręce” – ćwiczenie poczucia przestrzeni oraz świadomości kierunku. Mamy a potem tatusiowie – zabawa na czas pt. „Cierpliwe ręce” przepuszczanie piłek przez dziurę wyciętą w prześcieradle. Rodzice staja wokół prześcieradła, chwytają mocno prześcieradło, ile czasu upłynie zanim uda wam się przepuścić 3 piłki przez dziurę.

13. Taniec „Karuzela” – przypomnienia starej znanej rodzicom z dzieciństwa zabawy kołowej ze śpiewem – rozwijanie poczucia rytmu i płynności ruchu.

14. Zabawa „Balonik”. Dziecko i tata dmuchają na czas balony, „kto szybciej” – balon nie może pęknąć. Wspólne zabawy z balonami.

IV. Na zakończenie rozdanie dzieciom i rodzicom nagród za udział w konkursach i zabawach.
V. Wspólny poczęstunek – kawa, ciasto, napoje.

Opracowała:
mgr Joanna Kucharska Nauczyciel Przedszkola Publicznego w Żywocicach.

 

Inne publikacje autora:

To nie to czego potrzebujesz? Skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj naszą stronę:
Twoja wyszukiwarka

forum dyskusyjne dla nauczycieli

Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.

© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·