Jesteś tutaj: Start » Przyroda, ekologia, pory roku, zdrowie, poznawanie świata


Całodniowy plan zajęć:

  1. Ranek – zajęcia ortofoniczne o warzywach.

Jedz warzywa, będziesz zdrowy, o chorobach nie ma mowy !

-powiedz jak tajemnicę

-jak rozkaz

-jak prośbę

-jak pytanie

Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:

- myjemy warzywa – odkręcamy wodę – szszszszszszszszszszs

- zdmuchujemy paproszek z warzywa – dmuchanie delikatne

- oblizujemy się na widok pysznej marchewki, mlaskamy

- jesteśmy bardzo głodni, chcemy zjeść wszystkie warzywa– szeroko otwieramy usta, bezgłośne „am”

- gryziemy, przeżuwamy warzywa z zamkniętymi ustami

-usta zaglądają do brzucha, czy jest tam miejsce na więcej jedzenia ? – wciąganie ust w głąb jamy ustnej

- jesteśmy najedzeni, zdrowi, zadowoleni, uśmiechamy się jak najszerzej, zęby mamy zaciśnięte

  1. Śniadanie. Przed śniadaniem mycie rąk.

„Czyste ręce”

Dziś od rana plusk w łazience,

Przedszkolaki myją ręce:

Najpierw w wodzie opłukują,

Potem mydłem nasmarują.

Znowu woda- istny cud!

W umywalkę- puk, puk, puk.

Jeszcze tylko kran zakręcę-

I już czyste moje ręce!

  1. Zajęcia.

a) Teatrzyk – „Na straganie w dzień targowy”

b) Wywiad dzieci z bohaterami przedstawienia.

c) Rozmowa nauczyciela z dziećmi na temat zdrowego odżywiania, witamin zawartych w warzywach i owocach. Przed rozmową nauczyciel zadaje dzieciom kilka zagadek dotyczących warzyw i owoców.

d) Zabawa ruchowa do piosenki „Sałatka jarzynowa”.

e) Zajęcia plastyczne – dzieci tworzą własne puzzle z obrazkami owoców.

  1. Wyjście na dwór. Przygotowanie grządki, zasadzenie marchewki.

  1. Obiad. Przed obiadem mycie rąk. Po obiedzie mycie zębów.

  1. Odpoczynek poobiedni

Bajeczka o zajączku Teodorze

Szarak Teodor

zajączek mały

nie miał nic w ustach

przez ranek cały.

Kiedy południe

więc się zbliżało

od głodu w brzuszku

już mu „burczało.

Zjadłby najchetniej

słodką marchewkę,

znalazł na polu

tylko rzodkiewkę.

Za mocno w pyszczek

jednak szczypała

więc nie tak bardzo

mu smakowała.

Z sił już opadał,

chciał nabrać „krzepy”

dobrze, że znalazł

zagonek rzepy.

Pomyślał sobie

przyjdzie ktoś może

duże warzywo

wyrwać pomoże.

Czekał na próżno,

nikt się nie zjawił,

sam nie dał rady

więc ją zostawił.

Gdy wracał z pola

bardzo zmęczony

ujrzał pod lasem

piękne zagony.

Rosła pękata

tam kalarepa,

dużo smaczniejsza

niż czarna rzepa.

Łatwiej też od niej

wyrwać się dała,

bardzo, oj bardzo

mu smakowała.

Szarak Teodor

choć jeszcze mały

wie, że warzywa

sił mu dodały.

Wy też skosztujcie

słodkiej marchewki,

sałaty, rzepy

czy kalarepki.

To bardzo smaczne,

zdrowe jarzyny,

w nich moc i siła,

w nich witaminy.

  1. Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.

  1. Karty pracy – dzieci rysują po śladzie kontury owoców a następnie je kolorują.

  1. Sałatka – dzieci wykonują sałatkę jarzynową, którą następnie spożywają na deser.

  1. Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań.

Inne publikacje autora:




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.


© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·