Jesteś tutaj: Start » Zajęcia otwarte dla rodziców


Scenariusz zajęcia otwarta dla rodziców

Data : 28.10. 2010

Grupa wiekowa : 4- latki

Prowadząca :  Agnieszka Szymonik

Temat :   Urodziny zajączka – jesienne zabawy matematyczne.

Cele operacyjne dziecko:

- liczy w zakresie swoich możliwości

- potrafi się przedstawić

- próbuje dzielić imię na sylaby

- śpiewa znane piosenki

- jest sprawne fizycznie w miarę swoich możliwości

- zna kolory

Metody:

- czynna : stawianych zadań

- elementy metod : pedagogika zabawy, ruch rozwijający W. Sherborne,

Gimnastyka mózgu, ekspresja ruchowa R. Labana

Formy:

- indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne : maskotki i obrazki (zając, jeż, wiewiórka, miś), kolorowe kółeczka, tacki papierowe, orzechy, jabłka, słoiczki z „miodem”,  liście z kolorowego papieru, buźki smutne i wesołe, płyty z piosenkami

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie piosenką „Wszyscy są”.

2. Rozmowa wprowadzająca ( będziemy mieli gościa, zgadnijcie kto to).

3. Piosenka zagadka – „Zając Poziomka”.

4. Przywitanie zajączka – indywidualnie z każdym dzieckiem ( przedstawienie się, podział imienia na sylaby).

5. Opowiadanie zajączka (dlaczego jest smutny).

6. Piosenka „Wiewióreczka”.

7. Wybór przysmaku dla wiewiórki (orzechy, miód, jabłko, marchewka – przyporządkowanie koloru kółeczka).

8. Przeliczanie orzechów – na dywanie, na tackach.

9. Zabawa ruchowa „Deszczowa muzyka”.

10. Liczenie „ znikających elementów” (pukanie, podskoki, klaśnięcia), gimnastyka mózgu, ćwiczenie oddechowe.

11. Zagadka słowna – jeż.

12. Wybór przysmaku dla jeża (liczenie jabłek – na dywanie, na tackach).

13. Zabawa ruchowa – „Wirujące liście”. ( ekspresja ruchowa wg R. Labana).

14. Powitanie kolejnego gościa – misia.

15. Liczenie „słoików z miodem”.

16. Budzenie misia- zabawa kołowa.

17.  Tort dla zajączka – zabawa parach wg W. Sherborne „Ciasto”.

18.  Praca zespołowa – puzzle z sylwetkami zwierzątek.

19. Podsumowanie zajęcia – nastrój dzieci – przyklejanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Scenariusz zajęcia otwarta dla rodziców

Data : 28.10. 2010

Grupa wiekowa : 4- latki

Prowadząca :  Agnieszka Szymonik

Temat :   Urodziny zajączka – jesienne zabawy matematyczne.

Cele operacyjne dziecko:

- liczy w zakresie swoich możliwości

- potrafi się przedstawić

- próbuje dzielić imię na sylaby

- śpiewa znane piosenki

- jest sprawne fizycznie w miarę swoich możliwości

- zna kolory

Metody:

- czynna : stawianych zadań

- elementy metod : pedagogika zabawy, ruch rozwijający W. Sherborne,

Gimnastyka mózgu, ekspresja ruchowa R. Labana

Formy:

- indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne : maskotki i obrazki (zając, jeż, wiewiórka, miś), kolorowe kółeczka, tacki papierowe, orzechy, jabłka, słoiczki z „miodem”,  liście z kolorowego papieru, buźki smutne i wesołe, płyty z piosenkami

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie piosenką „Wszyscy są”.

2. Rozmowa wprowadzająca ( będziemy mieli gościa, zgadnijcie kto to).

3. Piosenka zagadka – „Zając Poziomka”.

4. Przywitanie zajączka – indywidualnie z każdym dzieckiem ( przedstawienie się, podział imienia na sylaby).

5. Opowiadanie zajączka (dlaczego jest smutny).

6. Piosenka „Wiewióreczka”.

7. Wybór przysmaku dla wiewiórki (orzechy, miód, jabłko, marchewka – przyporządkowanie koloru kółeczka).

8. Przeliczanie orzechów – na dywanie, na tackach.

9. Zabawa ruchowa „Deszczowa muzyka”.

10. Liczenie „ znikających elementów” (pukanie, podskoki, klaśnięcia), gimnastyka mózgu, ćwiczenie oddechowe.

11. Zagadka słowna – jeż.

12. Wybór przysmaku dla jeża (liczenie jabłek – na dywanie, na tackach).

13. Zabawa ruchowa – „Wirujące liście”. ( ekspresja ruchowa wg R. Labana).

14. Powitanie kolejnego gościa – misia.

15. Liczenie „słoików z miodem”.

16. Budzenie misia- zabawa kołowa.

17.  Tort dla zajączka – zabawa parach wg W. Sherborne „Ciasto”.

18.  Praca zespołowa – puzzle z sylwetkami zwierzątek.

19. Podsumowanie zajęcia – nastrój dzieci – przyklejanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Scenariusz zajęcia otwarta dla rodziców

Data : 28.10. 2010

Grupa wiekowa : 4- latki

Prowadząca :  Agnieszka Szymonik

Temat :   Urodziny zajączka – jesienne zabawy matematyczne.

Cele operacyjne dziecko:

- liczy w zakresie swoich możliwości

- potrafi się przedstawić

- próbuje dzielić imię na sylaby

- śpiewa znane piosenki

- jest sprawne fizycznie w miarę swoich możliwości

- zna kolory

Metody:

- czynna : stawianych zadań

- elementy metod : pedagogika zabawy, ruch rozwijający W. Sherborne,

Gimnastyka mózgu, ekspresja ruchowa R. Labana

Formy:

- indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne : maskotki i obrazki (zając, jeż, wiewiórka, miś), kolorowe kółeczka, tacki papierowe, orzechy, jabłka, słoiczki z „miodem”,  liście z kolorowego papieru, buźki smutne i wesołe, płyty z piosenkami

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie piosenką „Wszyscy są”.

2. Rozmowa wprowadzająca ( będziemy mieli gościa, zgadnijcie kto to).

3. Piosenka zagadka – „Zając Poziomka”.

4. Przywitanie zajączka – indywidualnie z każdym dzieckiem ( przedstawienie się, podział imienia na sylaby).

5. Opowiadanie zajączka (dlaczego jest smutny).

6. Piosenka „Wiewióreczka”.

7. Wybór przysmaku dla wiewiórki (orzechy, miód, jabłko, marchewka – przyporządkowanie koloru kółeczka).

8. Przeliczanie orzechów – na dywanie, na tackach.

9. Zabawa ruchowa „Deszczowa muzyka”.

10. Liczenie „ znikających elementów” (pukanie, podskoki, klaśnięcia), gimnastyka mózgu, ćwiczenie oddechowe.

11. Zagadka słowna – jeż.

12. Wybór przysmaku dla jeża (liczenie jabłek – na dywanie, na tackach).

13. Zabawa ruchowa – „Wirujące liście”. ( ekspresja ruchowa wg R. Labana).

14. Powitanie kolejnego gościa – misia.

15. Liczenie „słoików z miodem”.

16. Budzenie misia- zabawa kołowa.

17.  Tort dla zajączka – zabawa parach wg W. Sherborne „Ciasto”.

18.  Praca zespołowa – puzzle z sylwetkami zwierzątek.

19. Podsumowanie zajęcia – nastrój dzieci – przyklejanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Scenariusz zajęcia otwarta dla rodziców

Data : 28.10. 2010

Grupa wiekowa : 4- latki

Prowadząca :  Agnieszka Szymonik

Temat :   Urodziny zajączka – jesienne zabawy matematyczne.

Cele operacyjne dziecko:

- liczy w zakresie swoich możliwości

- potrafi się przedstawić

- próbuje dzielić imię na sylaby

- śpiewa znane piosenki

- jest sprawne fizycznie w miarę swoich możliwości

- zna kolory

Metody:

- czynna : stawianych zadań

- elementy metod : pedagogika zabawy, ruch rozwijający W. Sherborne,

Gimnastyka mózgu, ekspresja ruchowa R. Labana

Formy:

- indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne : maskotki i obrazki (zając, jeż, wiewiórka, miś), kolorowe kółeczka, tacki papierowe, orzechy, jabłka, słoiczki z „miodem”,  liście z kolorowego papieru, buźki smutne i wesołe, płyty z piosenkami

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie piosenką „Wszyscy są”.

2. Rozmowa wprowadzająca ( będziemy mieli gościa, zgadnijcie kto to).

3. Piosenka zagadka – „Zając Poziomka”.

4. Przywitanie zajączka – indywidualnie z każdym dzieckiem ( przedstawienie się, podział imienia na sylaby).

5. Opowiadanie zajączka (dlaczego jest smutny).

6. Piosenka „Wiewióreczka”.

7. Wybór przysmaku dla wiewiórki (orzechy, miód, jabłko, marchewka – przyporządkowanie koloru kółeczka).

8. Przeliczanie orzechów – na dywanie, na tackach.

9. Zabawa ruchowa „Deszczowa muzyka”.

10. Liczenie „ znikających elementów” (pukanie, podskoki, klaśnięcia), gimnastyka mózgu, ćwiczenie oddechowe.

11. Zagadka słowna – jeż.

12. Wybór przysmaku dla jeża (liczenie jabłek – na dywanie, na tackach).

13. Zabawa ruchowa – „Wirujące liście”. ( ekspresja ruchowa wg R. Labana).

14. Powitanie kolejnego gościa – misia.

15. Liczenie „słoików z miodem”.

16. Budzenie misia- zabawa kołowa.

17.  Tort dla zajączka – zabawa parach wg W. Sherborne „Ciasto”.

18.  Praca zespołowa – puzzle z sylwetkami zwierzątek.

19. Podsumowanie zajęcia – nastrój dzieci – przyklejanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Scenariusz zajęcia otwarta dla rodziców

Data : 28.10. 2010

Grupa wiekowa : 4- latki

Prowadząca :  Agnieszka Szymonik

Temat :   Urodziny zajączka – jesienne zabawy matematyczne.

Cele operacyjne dziecko:

- liczy w zakresie swoich możliwości

- potrafi się przedstawić

- próbuje dzielić imię na sylaby

- śpiewa znane piosenki

- jest sprawne fizycznie w miarę swoich możliwości

- zna kolory

Metody:

- czynna : stawianych zadań

- elementy metod : pedagogika zabawy, ruch rozwijający W. Sherborne,

Gimnastyka mózgu, ekspresja ruchowa R. Labana

Formy:

- indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne : maskotki i obrazki (zając, jeż, wiewiórka, miś), kolorowe kółeczka, tacki papierowe, orzechy, jabłka, słoiczki z „miodem”,  liście z kolorowego papieru, buźki smutne i wesołe, płyty z piosenkami

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie piosenką „Wszyscy są”.

2. Rozmowa wprowadzająca ( będziemy mieli gościa, zgadnijcie kto to).

3. Piosenka zagadka – „Zając Poziomka”.

4. Przywitanie zajączka – indywidualnie z każdym dzieckiem ( przedstawienie się, podział imienia na sylaby).

5. Opowiadanie zajączka (dlaczego jest smutny).

6. Piosenka „Wiewióreczka”.

7. Wybór przysmaku dla wiewiórki (orzechy, miód, jabłko, marchewka – przyporządkowanie koloru kółeczka).

8. Przeliczanie orzechów – na dywanie, na tackach.

9. Zabawa ruchowa „Deszczowa muzyka”.

10. Liczenie „ znikających elementów” (pukanie, podskoki, klaśnięcia), gimnastyka mózgu, ćwiczenie oddechowe.

11. Zagadka słowna – jeż.

12. Wybór przysmaku dla jeża (liczenie jabłek – na dywanie, na tackach).

13. Zabawa ruchowa – „Wirujące liście”. ( ekspresja ruchowa wg R. Labana).

14. Powitanie kolejnego gościa – misia.

15. Liczenie „słoików z miodem”.

16. Budzenie misia- zabawa kołowa.

17.  Tort dla zajączka – zabawa parach wg W. Sherborne „Ciasto”.

18.  Praca zespołowa – puzzle z sylwetkami zwierzątek.

19. Podsumowanie zajęcia – nastrój dzieci – przyklejanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Scenariusz zajęcia otwarta dla rodziców

Data : 28.10. 2010

Grupa wiekowa : 4- latki

Prowadząca :  Agnieszka Szymonik

Temat :   Urodziny zajączka – jesienne zabawy matematyczne.

Cele operacyjne dziecko:

- liczy w zakresie swoich możliwości

- potrafi się przedstawić

- próbuje dzielić imię na sylaby

- śpiewa znane piosenki

- jest sprawne fizycznie w miarę swoich możliwości

- zna kolory

Metody:

- czynna : stawianych zadań

- elementy metod : pedagogika zabawy, ruch rozwijający W. Sherborne,

Gimnastyka mózgu, ekspresja ruchowa R. Labana

Formy:

- indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne : maskotki i obrazki (zając, jeż, wiewiórka, miś), kolorowe kółeczka, tacki papierowe, orzechy, jabłka, słoiczki z „miodem”,  liście z kolorowego papieru, buźki smutne i wesołe, płyty z piosenkami

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie piosenką „Wszyscy są”.

2. Rozmowa wprowadzająca ( będziemy mieli gościa, zgadnijcie kto to).

3. Piosenka zagadka – „Zając Poziomka”.

4. Przywitanie zajączka – indywidualnie z każdym dzieckiem ( przedstawienie się, podział imienia na sylaby).

5. Opowiadanie zajączka (dlaczego jest smutny).

6. Piosenka „Wiewióreczka”.

7. Wybór przysmaku dla wiewiórki (orzechy, miód, jabłko, marchewka – przyporządkowanie koloru kółeczka).

8. Przeliczanie orzechów – na dywanie, na tackach.

9. Zabawa ruchowa „Deszczowa muzyka”.

10. Liczenie „ znikających elementów” (pukanie, podskoki, klaśnięcia), gimnastyka mózgu, ćwiczenie oddechowe.

11. Zagadka słowna – jeż.

12. Wybór przysmaku dla jeża (liczenie jabłek – na dywanie, na tackach).

13. Zabawa ruchowa – „Wirujące liście”. ( ekspresja ruchowa wg R. Labana).

14. Powitanie kolejnego gościa – misia.

15. Liczenie „słoików z miodem”.

16. Budzenie misia- zabawa kołowa.

17.  Tort dla zajączka – zabawa parach wg W. Sherborne „Ciasto”.

18.  Praca zespołowa – puzzle z sylwetkami zwierzątek.

19. Podsumowanie zajęcia – nastrój dzieci – przyklejanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Scenariusz zajęcia otwarta dla rodziców

Data : 28.10. 2010

Grupa wiekowa : 4- latki

Prowadząca :  Agnieszka Szymonik

Temat :   Urodziny zajączka – jesienne zabawy matematyczne.

Cele operacyjne dziecko:

- liczy w zakresie swoich możliwości

- potrafi się przedstawić

- próbuje dzielić imię na sylaby

- śpiewa znane piosenki

- jest sprawne fizycznie w miarę swoich możliwości

- zna kolory

Metody:

- czynna : stawianych zadań

- elementy metod : pedagogika zabawy, ruch rozwijający W. Sherborne,

Gimnastyka mózgu, ekspresja ruchowa R. Labana

Formy:

- indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne : maskotki i obrazki (zając, jeż, wiewiórka, miś), kolorowe kółeczka, tacki papierowe, orzechy, jabłka, słoiczki z „miodem”,  liście z kolorowego papieru, buźki smutne i wesołe, płyty z piosenkami

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie piosenką „Wszyscy są”.

2. Rozmowa wprowadzająca ( będziemy mieli gościa, zgadnijcie kto to).

3. Piosenka zagadka – „Zając Poziomka”.

4. Przywitanie zajączka – indywidualnie z każdym dzieckiem ( przedstawienie się, podział imienia na sylaby).

5. Opowiadanie zajączka (dlaczego jest smutny).

6. Piosenka „Wiewióreczka”.

7. Wybór przysmaku dla wiewiórki (orzechy, miód, jabłko, marchewka – przyporządkowanie koloru kółeczka).

8. Przeliczanie orzechów – na dywanie, na tackach.

9. Zabawa ruchowa „Deszczowa muzyka”.

10. Liczenie „ znikających elementów” (pukanie, podskoki, klaśnięcia), gimnastyka mózgu, ćwiczenie oddechowe.

11. Zagadka słowna – jeż.

12. Wybór przysmaku dla jeża (liczenie jabłek – na dywanie, na tackach).

13. Zabawa ruchowa – „Wirujące liście”. ( ekspresja ruchowa wg R. Labana).

14. Powitanie kolejnego gościa – misia.

15. Liczenie „słoików z miodem”.

16. Budzenie misia- zabawa kołowa.

17.  Tort dla zajączka – zabawa parach wg W. Sherborne „Ciasto”.

18.  Praca zespołowa – puzzle z sylwetkami zwierzątek.

19. Podsumowanie zajęcia – nastrój dzieci – przyklejanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Scenariusz zajęcia otwarta dla rodziców

Data : 28.10. 2010

Grupa wiekowa : 4- latki

Prowadząca :  Agnieszka Szymonik

Temat :   Urodziny zajączka – jesienne zabawy matematyczne.

Cele operacyjne dziecko:

- liczy w zakresie swoich możliwości

- potrafi się przedstawić

- próbuje dzielić imię na sylaby

- śpiewa znane piosenki

- jest sprawne fizycznie w miarę swoich możliwości

- zna kolory

Metody:

- czynna : stawianych zadań

- elementy metod : pedagogika zabawy, ruch rozwijający W. Sherborne,

Gimnastyka mózgu, ekspresja ruchowa R. Labana

Formy:

- indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne : maskotki i obrazki (zając, jeż, wiewiórka, miś), kolorowe kółeczka, tacki papierowe, orzechy, jabłka, słoiczki z „miodem”,  liście z kolorowego papieru, buźki smutne i wesołe, płyty z piosenkami

Przebieg zajęcia:

1.Powitanie piosenką „Wszyscy są”.

2. Rozmowa wprowadzająca ( będziemy mieli gościa, zgadnijcie kto to).

3. Piosenka zagadka – „Zając Poziomka”.

4. Przywitanie zajączka – indywidualnie z każdym dzieckiem ( przedstawienie się, podział imienia na sylaby).

5. Opowiadanie zajączka (dlaczego jest smutny).

6. Piosenka „Wiewióreczka”.

7. Wybór przysmaku dla wiewiórki (orzechy, miód, jabłko, marchewka – przyporządkowanie koloru kółeczka).

8. Przeliczanie orzechów – na dywanie, na tackach.

9. Zabawa ruchowa „Deszczowa muzyka”.

10. Liczenie „ znikających elementów” (pukanie, podskoki, klaśnięcia), gimnastyka mózgu, ćwiczenie oddechowe.

11. Zagadka słowna – jeż.

12. Wybór przysmaku dla jeża (liczenie jabłek – na dywanie, na tackach).

13. Zabawa ruchowa – „Wirujące liście”. ( ekspresja ruchowa wg R. Labana).

14. Powitanie kolejnego gościa – misia.

15. Liczenie „słoików z miodem”.

16. Budzenie misia- zabawa kołowa.

17.  Tort dla zajączka – zabawa parach wg W. Sherborne „Ciasto”.

18.  Praca zespołowa – puzzle z sylwetkami zwierzątek.

19. Podsumowanie zajęcia – nastrój dzieci – przyklejanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Inne publikacje autora:




Skomentuj

Musisz być zalogowany żeby komentować.


© 2003 - 2012 Wychowanie Przedszkolne - portal nauczycieli przedszkola · Wykonanie Theme Junkie & MarkNet ·