Kłopoty Pani Wiosny – scenariusz zajęć w grupie 3-latków

Temat zajęć:  Kłopoty Pani Wiosny

Cele: Utrwalenie koloru zielonego. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania. Rozwijanie myślenia poprzez wyszukiwanie rozwiązań problemów. Eksperymentowanie z kolorami. Doskonalenie umiejętności segregowania przedmiotów wg kolorów. Rozwijanie umiejętności malowania farbami przy użyciu pędzli. Rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej. Wdrażanie do wspólnego, zgodnego realizowania zadań. 

Metody pracy: słowna, praktycznego działania

Formy pracy: indywidualna, zespołowa, grupowa

Przebieg zajęć:

I. Powitanie się piosenką „Witaj…” z wykorzystaniem piłki.
II. Wniesienie przez żabkę listu od Pani Wiosny.
III. Odczytanie go dzieciom etapami, dzieląc list na prośby

                      Kochane dzieci!

   Witam Was serdecznie. Na pewno wiecie już, że 21.03. odeszła od nas zima i przyszłam do Was ja- czyli Wiosna. Niestety złośliwa Zima odchodząc zrobiła mi kilka psikusów a sama nie potrafię sobie z nimi poradzić dlatego proszę Was o pomoc.

  1. Zima pomieszała mi w koszyczku wszystkie kwiatki. Nie wiem co mam w takiej sytuacji z nimi zrobić. Pomóżcie mi proszę.

  2. Ptaki które miały ze mną miały przylecieć zabłądziły, ponieważ zapomniały o zasadach ruchu drogowego i powietrznego. Przypomnijcie im proszę na jakim świetle można lecieć a na jakim trzeba się zatrzymać. 

  3. Psotna Zima zabrała mi zieloną farbę, którą miałam pomalować trawę i liście a zostawiła mi tylko czerwoną, żółtą, niebieską i białą. Podpowiedzcie mi co mogę zrobić, aby zdobyć zieloną farbę.

  4. Tak długo spałam przez ten zimowy czas, że zapomniałam jak się maluje. Podpowiecie mi?



  5. Mam jeszcze do Was jedną prośbę: załóżcie zielone bluzeczki i zatańczcie dla mnie najpiękniej jak potraficie.

   Gorąco Wam dziękuję za pomoc. W nagrodę obiecuję, że od tej pory  słoneczko będzie dla Was świeciło i ptaszki będą Wam śpiewały, a ja zostanę z Wami aż do lata.

IV. Spełnienie prośby 1: Segregowanie kwiatów wg kolorów.

 Dzieci układają kwiaty na chuście animacyjnej dobierając ich kolor do koloru pola.

V.  Spełnienie prośby 2: Zabawa orientacyjno – porządkowa „Zielone światło leć- czerwone światło stój”

Dzieci – ptaki biegają po całej sali machając rękoma gdy jest podniesiony zielony krążek, gdy nauczyciel podniesie do góry czerwony zatrzymują się. Zabawa jest kilka razy powtórzona.

VI. Spełnienie prośby 3: Mieszanie farb w celu uzyskania zielonej.

   Dzieci siadają do stolików na których stoją po 2 kolory farb (niebieska i czerwona, czerwona i żółta, żółta i niebieska, czerwona i biała). Każde dziecko miesza oba kolory na swojej kartce, sprawdzając jaki kolor powstanie ze zmieszania dostępnych im farb. Gdy sprawdzą jakie kolory należy ze sobą pomieszać, aby otrzymać zielony proszą panią woźną o wymieszanie takiej ilości farby aby mogły pomalować szary papier.

VII. Spełnienie prośby 4: Prezentacja w jaki sposób maluje się farbami przy użyciu pędzli.

Dzieci wspólnie zamalowują zieloną farbą szary papier.

VIII. Umycie rąk po pracy.

IX. Spełnienie prośby 5: Improwizacja muzyczno – ruchowa.

  Dzieci zakładają zielone koszulki i wykonują dowolny taniec przy muzyce.

X. Przeliczenie się w kole z wykorzystaniem piłki. (Jest to znak dla dzieci ze skończyła się zabawa z nauczycielką i mogą rozpocząć dowolną zabawę)


Dodaj komentarz