Dziecko agresywne

Jeśli masz problem z dzieckiem i nie wiesz od czego zacząć i jak mu pomóc napisz.
foczkaewa
Maluszek
Maluszek

Dziecko agresywne

Post autor: foczkaewa » 18 gru 2008, o 19:28

Witam
Jestem nauczycielem z długim stażem jednakże po raz pierwszy mam do czynienia z tak dużą agresją ze strony dziecka. Chłopiec ma wyznaczony termin wizyty u psychologa, niestety to jeszcze potrwa. Może ktoś miała do czynienia z podobną sytuacją i udzieli mi wskazówek co do dalszej pracy.
Chłopiec ma 4 lata jest wychowywany tylko przez mamę z pomocą babci. W kontaktach indywidualnych jest ok chętnie układa puzzle, gra w gry planszowe generalnie jest mądry, ma duży zasób słów, sympatyczny, kontaktowy, lubiany przez inne dzieci. Niestety jakiekolwiek prośby, polecenia jeśli są nie po jego myśli budzą w nim agresję. Na początku nie było najgorzej teraz zaczął przewracać krzesła, stoliki nauczycieli 3 z różnych grup kopał. bił, po twarzy, i pluł. potrafi również uderzyć dziecko ale rzadziej. Po całym zajściu nie wyraża skruchy nawet wtedy gdy przyjdzie na rozmowę z mamą zachowuje się tak jak gdyby nic się nie stało. Z góry dziękuję

britta
Maluszek
Maluszek

Re: Dziecko agresywne

Post autor: britta » 18 maja 2009, o 10:57

Złości nie należy mylić z agresją u dziecka, bo inaczej się chyba te problemy rozwiązuje.

Awatar użytkownika
MarDeb
Starszak
Starszak
Kontakt:

Post autor: MarDeb » 18 maja 2009, o 23:41

A może ma zespół Aspergera. Wtedy porażki i zmiany w ustalonym lub przewidywanym przez dziecko porządku działania budzą złość i agresję. My w przypadku takich kłopotów stosujemy terapię behawioralną.
Moje stronki:
Darmowe Gry planszowe dla przedszkolaków oraz Adaptacja w przedszkolu a także Rehabilitacja dzieci w Warszawie

celiopa
Maluszek
Maluszek

Post autor: celiopa » 18 sie 2015, o 09:49

Tak długo tego szukałam.....No nic, dziękuję Wam serdecznie.

Eddag
Maluszek
Maluszek
Kontakt:

Post autor: Eddag » 20 sie 2015, o 12:53